برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟
سرخط خبرها

انتخاب‌های غیر تخصصی داورزنی|مرادی از والیبال چه می‌داند و چه مشورتی می‌دهد؟!

  • کد خبر: ۳۹۱۶۴
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
انتخاب‌های غیر تخصصی داورزنی|مرادی از والیبال چه می‌داند و چه مشورتی می‌دهد؟!
رئیس فدراسیون والیبال امروز در حالی در برنامه بدون ویرایش رادیو گفتگو از انتخاب‌های غیر تخصصی خود حمایت می‌کرد که اهالی والیبال نسبت به آن همچنان معترض هستند و اعتقاد دارند والیبال به اندازه کافی متخصص دارد و نیازی به حضور غیر والیبالی‌ها در این رشته نیست.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، وقتی داورزنی به عنوان معاون وزیر ورزش انتخاب شد و از والیبال به وزارت رفت، تصور عمومی بر این بود که حضور داورزنی در وزارت برای ورزش غنیمت و شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، اما مدتی نگذشت که هم والیبال آسیب دید و هم بقیه رشته ها!

بی ثباتی مدیریت و جابه جایی افراد در والیبال باعث شد این رشته از روز‌های درخشان خود فاصله بگیرد و همان زمان برخی از کارشناسان، داورزنی را رئیس غیر حضوری فدراسیون والیبال می‌دانستند و تغییرات در پست‌های مختلف را به او نسبت می‌دادند. موضوعی که البته بار‌ها از سوی معاون وزیر ورزش وقت رد شد. انتخاب ریاست رشته‌های مختلف هم صدای اهالی ورزش را درآورد که وزارت و شخص داورزنی را در انتخاب‌ها تاثیرگذار می دانستند و حضور وزارتی‌ها را به وضوح در ریاست فدراسیون‌ها می‌شد دید.

اوضاع در دو سوی ماجرا بد پیش رفت. هم در وزارت ورزش حرف و حدیث زیاد شد و هم در والیبال آنقدر که وزیر تصمیم گرفت داورزنی را به والیبال برگرداند تا شاید آرامش در دو طرف دوباره حاکم شود. داورزنی به والیبال برگشت، اما هنوز نتوانسته آن شرایط ایده آل سابق را برای این رشته فراهم کند و با انتخاب‌هایی که کرده باز هم حرف و حدیث‌های زیادی را بوجود آورده و صدای اهالی این رشته دوباره درآمده است که چرا غیر والیبالی‌ها وارد این رشته شدند؟

در دوره‌های قبل داورزنی تنها امیر خوش خبر را بیرون از والیبال آورده بود و از سوی اهالی والیبال هم مورد انتقاد قرار می‌گرفت که چرا سرپرست تیم ملی باید از بسکتبال بیاید؟

خوش خبر کارش را بلد بود و پیش تر در صنام هم در نقش سرپرست کنار داورزنی فعالیت می کرد برای همین داورزنی همیشه برای این انتخاب خود سینه سپر می‌کرد، اما حالا با آوردن افرادی همچون وحید مرادی که رییس سابق فدراسیون شنا بوده و حالا مشاور عالی و به روایتی نفر دوم فدراسیون والیبال شده یا شهرام عظیمی که سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی بوده و حالا به عنوان رئیس سازمان لیگ والیبال فعالیت می‌کند صدای اعتراض والیبالی‌ها در آمده و جالب است که امروز داورزنی درباره این انتخاب‌های خود گفته است: «حوزه تخصصی والیبال و همه بخش‌های تخصصی مرتبط، زیر نظر متخصصین والیبال فعالیت می‌کنند، در دپارتمان آموزش و اعضای کمیته‌ها همه متخصصین والیبال هستن، در کمیته داوران غیر والیبالی نداریم، در کمیته رویداد‌ها کار تخصصی والیبال را ناظرین و اعضا که از خانواده والیبال هستند پیش خواهند برد، هر کسی که در والیبال می‌خواهد کار کند دوستان متعتقدند حتما باید والیبالی باشد، در حوزه مدیریتی و اداره امور اعتقادم این است که از متخصصین استفاده شود وقتی یک رشته داریم که در تراز جهانی کار می‌کند نباید میدان کسب تجربه باشد، افرادی که در سیستم و فدراسیون کار می‌کنند کسانی هستند که در بخش خودشان متخصص کار خودشان هستند، وقتی در حوزه مدیریتی کار می‌شود نیاز به استفاده از تجریبات دیگران است اگر به عنوان مشاور از وحید مرادی استفاه میکنیم ایشان از لحاظ بین المللی شناخته شده هستند و از ظرفیت و تجربیات ایشان استفاده می‌کنیم، در هیات رییسه قرار نیست والیبال بازی کنیم که همه والیبالی باشند در آنجا قرار است برای توسعه والیبال کشور تصمیم گیری شود و ضمن اینکه افراد والیبالی هم در هیات رئیسه فدراسیون عضویت دارند.»

داورزنی در حالی این صحبت‌ها را مطرح می‌کند که فردی همچون مرادی در تمام جلسات مهم جامعه والیبال حضور داشته و به اظهار نظر هم پرداخته است. مرادی در جلساتی همچون هم اندیشی کارشناسان والیبال برای انتخاب سرمربی، جلسه قرعه کشی لیگ برتر والیبال، نشست مشورتی کارگروه کمیته داوران و ... حضور داشته و در تمام این جلسات به عنوان حداقل نفر دوم فدراسیون سخنرانی و اظهار نظر کرده است. مشاور عالی رئیس فدراسیون چرا باید در مراسم قرعه کشی حضور داشته باشد در حالیکه خود رئیس فدراسیون حضور نداشته است؟ به نظر می‌رسد نقش مرادی فراتر از آن چیزی است که داورزنی می‌گوید!

داورزنی در پاسخ به سوالی درباره شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویداد‌ها هم که بصورت پاره وقت در فدراسیون حضور دارد و در باشگاه استقلال و حتی وزارت ورزش هم مشغول است، می‌گوید: «در حاضر به دلیل اینکه مسابقات هنوز آغاز نشده، حجم کار کم است، ولی حجم کار ما بیشتر شود ایشان هم تصمیم گیری می‌کنند تا بصورت تمام وقت کار کنند. تخصص دانشگاهی عظیمی مدیریت در ورزش است و اعتقادم این است والیبال را والیبالی‌ها دارند مدیریت می‌کنند، اما ما باید از همه ظرفیت‌های کشور به درستی استفاده کنیم، تصمیمات والیبال در جایی گرفته می‌شود که والیبالی‌ها هستند، برنامه‌ها را غیر والیبالی‌ها تدوین نمی‌کنند و اگر در حوزه‌های تخصصی دوستان والیبالی متخصص پیدا کنیم استفاده می‌کنیم.»

شهرام عظیمی چه از والیبال و لیگ برتر و تیم‌ها و افراد حاضر در آن می‌داند که حالا عهده دار این سمت شده است؟ آیا در خود والیبال کسی نیست که رئیس سازمان لیگ شود؟ مشاور عالی رئیس آیا نباید از خود والیبالی‌ها باشد و مشاوره‌های تخصصی بدهد؟ مرادی درباره چه چیزی به داورزنی مشاوره می‌دهد؟ مثلا الان که انتخاب سرمربی تیم ملی اهمیت دارد آیا مرادی می‌داند کدام مربی داخلی یا خارجی صلاحیت حضور در تیم ملی را دارد؟ آیا مرادی می‌داند که بهتر است رقابت‌های والیبال به چه شکلی برگزار شود و چند بار تجربه دیدن بازی‌های والیبال را از نزدیک داشته است؟ ما دوست داریم بدانیم واقعا مرادی درباره چه موضوعی به داورزنی مشاوره تخصصی می‌دهد؟!

حال با این شرایط باید منتظر واکنش اهالی والیبال که زمانی منتقد حضور امیر خوش خبر به عنوان یک بسکتبالی در والیبال بودند باشیم، آن‌ها مدعی بودند در خود خانواده والیبال افراد زیادی هستند که می‌توانند عهده دار سرپرستی تیم ملی شوند حالا آنها در برابر این انتخاب‌ها چه واکنشی نشان خواهند داد؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->